19 Mart 2013 Salı

LUT Dersler

Merhaba.
Ne zamandır yazmıyorum, biliyorum. Yazacak bir şey yok şu sıralar. Havalar tam ısınıyor dedik, yine kar geldi. Gezemiyoruz, hiç bir şey yapamıyoruz doğru dürüst dışarıda.
Bu arada benim buraya 2 numaralı geliş amacım olan dersler başladı. Dersler başlamadan önce danışmanımız olan Andrej Smolarz'a Türkiye'de seçtiğim derslerin olduğu Learning Agreement'ı imzalattım. Bazı arkadaşlara sorun çıkardı o yüzden ona sinir olanlar var. Aslında iyi birisi ama bazen bir dediği ötekini tutmuyor. Computer Architecture dersine o giriyor. Geçen hafta başladı o ders ve daha uyku getirici olamazdı.
Buradaki hocaların hemen hemen hepsi sınav yapmıyor, proje ödevi + sunumla dönem sonu notunu veriyorlar.
Benim olduğum fakültenin adı Electrical Engineering and Computer Science. İstanbul'dayken o fakülteden 4 ders almıştım. Sırasıyla bahsedeyim hepsinden.
Yukarıda bahsettim birinden, Computer Architecture. Sözel ders. Hocanın ingilizcesi biraz tuhaf ve ses tonu değişmeden anlattığı için uykumuzu getirdi. Ders mayıs sonu-haziran başı gibi bitecekmiş. Buradaki bütün dersler mayıs sonunda bitecek.
Computer Networks isimli derse çok sempatik bir hoca giriyor. O da bu haftadan sonra ders yapmayacak, proje ve sunum konularını verdi, 20 Mayısta teslim edeceğiz. Sunumu kolay da projesi biraz zorlayacak gibi geldi ama paskalya tatilinde gezmeyip projeler üstünde çalışacağım bende.
Databases diye bir ders var, hocası hakkında aldığımız duyumlara göre dersine girenleri tanıması çok önemliymiş sonra dönem sonunda "sen benim öğrencim değilsin" diyebiliyormuş. İlk hafta bunu doğrulayan bir şey yaptı. Yoklama aldı. Çoğu hoca burada yoklamaya önem vermiyor aslında. O da proje verdi, projeyi her hafta okulda adım adım yapacakmışız.
Nasıl olacağını en çok merak etmiş olduğum derslerden biri de Object Oriented Programming. Orta yaşlarda sevimli bir bayan hoca giriyor dersimize. İlk dönem almasaydım bu dersi "onu oraya niye yazdı, ne işe yarıyor" gibi kafamda deli sorular olabilirdi. Bu dersten de proje yapacağız. Konusu hakkında bir fikrim yok sanırım biz belirleyeceğiz.
Bizim fakülteden 4 ders alıyorum demiştim. Fakültede bilgisayarla ilgili bu aldıklarım dışında ders yok. Sevgili okulum haklı olarak son dönemim olduğu için 30 krediyi tamamlamamı istedi o yüzden 3 tane dersi de Faculty of Management'dan alıyorum. İstanbul'da olsaydım alacağım alan dışı seçmeli dersler gibi bir şey aslında.
Dersleri sıralamak gerekirse; içlerinden en sevdiğim Computer Science in Management. Derste ofis programlarıyla yani şimdilik Excel'de bir şeyler yapıyoruz. Ders iki grup halinde işleniyor. İlk grup kalabalık. Ben ikinci gruptayım, derste 5 kişiyiz, hoca hepimizle teker teker ilgileniyor. Çok ilgili, yardımcı olmayı seviyor ve kültürümüze meraklı. İlerleyen haftalarda bizden kendimizi ve ülkemizi tanıtan bir sunum istedi.
Bu fakülteden aldığım bir başka ders de Quality Management. Sınıf arkadaşlarımın anlayacağı üzere bildiğin Toplam Kalite Yönetimi. İlk derste hoca bir kağıt dağıtmış herkes okuyup arkasındaki soruları cevaplamaya çalışıyordu. (Biz derse biraz geç gittik 15 dk kadar sınıfı aramıştık...) Ders sonunda hoca cevapları topladı. Sıkıcıydı.
Son ders ise Ethics diye bir ders ama hocasını bulamıyoruz resmen. Mail atmış kaç kişi dönmemiş falan. Anlayamadık bu ders napacağız.
Derslerin durumu böyle. Ufaktan projelere başlamak lazım aslında ama işte öğrenci her yerde öğrencidir ve işini son güne bırakır:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder