27 Temmuz 2013 Cumartesi

Lublin'de Yaşam

Lublin'den geleli neredeyse 2 ay olacak ama orada yazmaya fırsat bulamadığım şeyleri yazmayı bırakmadım:)
Aslında Lublin'de yaşamın nasıl olduğuna dair bir yazı yazmıştım ama gittiğim ilk zamanlardaydı, bildiklerim sınırlıydı bu kadar ayrıntılı değildi.
Yeme - İçme & Alışveriş
Yurda en yakın marketler, Carrefour Expres ve Top Market. Carrefour'da sebze - meyve adına çok şey bulamazsınız. Oradan alabileceğiniz en mantıklı ürünler; yumurta, makarna, süt, yoğurt, ekmek, meyve suyu ve su olur. Aynısı Top Market için de geçerli. Tabi bunlar küçük marketler olduğu için böyle.
Büyük marketlerden yurda en yakın ve en iyi olanı Leclerc. Bizim buradaki büyük Carrefour ve Real'ler gibi her türlü ürünü bulabileceğiniz bir yer. İlk geldiğinizde tencere, tava, tabak gibi ihtiyaçları buradan temin edebilirsiniz. Ek bilgi: Polonya'da marketlerde poşet ücretli. O yüzden ya yanınızda götüreceksiniz ya da sırt çantası gibi bir şeyle gidip ona dolduracaksınız aldıklarınızı.
Bunların dışında Biedronka var ki bizim Bim ve A-101'ler gibi. Kelime olarak uğur böceği anlamına geliyor ve simgesi de uğur böceği zaten. Neredeyse tüm ürünleri kendilerine ait. Atıyorum bir Milka çikolata bulamazsınız orada ya da Tymbark meyve suyu ama gayet düşük fiyatlara sahip. Yurda en yakın Plaza'yı geçince Shine gece kulübüne giden yolun oralarda var bir de Media Markt'ın yakınında. Ucuz marketlere 1 tane daha eklemem gerekirse o da Lidl. Biedronka gibi ünlü markaları bulamayacağınız ama ucuz olan bir market zinciri. Barcelona'da da görmüştüm.
Hazır olarak ne yiyebilirim sorusunun cevabı bir hayli fazla. Kebab adı altında sırf okulun olduğu cadde de 3 tane dönerci var. En iyisi U Mustafy bence. Polonya'da dönerler ekmeğin içine tepeleme doldurulmuş halde veriliyor, üstüne yoğurtlu bir sos dökülüp çatalla yeniliyor. Değişik gelmişti açıkçası çok da yemedik.
Bu dediğim dönerciyi geçince hemen sağdaki sokakta bir pizzacı var. Pizzernia Presto ismi. Güzel pizzaları var. Yine okulun caddesinde Çin yemekleri yapan bir yer var, hiç gitmedim nasıl bir yer olduğunu bilmiyorum. Lublin Plaza alışveriş merkezinde, KFC, Subway gibi bilindik restoranlar mevcut. Bunlara ek olarak NorthFish isimli bir çeşit balık fast-food'u olan bir restoran var orası da gayet güzel.
Bunların dışında Old Town'a doğru giderken McDonalds var. Old Town'da ise bir sürü güzel restoran, bar mevcut. Benim en sevdiğim Pub U Szewca isimli Irish bardı. Garsonlarının eteklerine kadar Irish bir yer ve içerisi mükemmel.

Ulaşım
Lublin küçük bir yer. Hava güzel olduğu sürece her yere yürümek çok zevkli ama yılın 4-5 ayı karlı geçen bir yerde alışkın değilseniz pek iyi bir fikir değil. Her yere otobüs var, her durakta hangi otobüslerin geçtiği ve saatleri yazar. Ayrıca çoğu durakta hangi otobüsün kaç dakika içinde geleceğini gösteren ekran var ve doğru çalışıyor.

GSM Operatörü
Polonya'nın en meşhur GSM operatörleri Play ve Orange. Bunun dışında T-Mobile, LycaMobile, Plus gibi operatörlerde var. Ben Play kullanıyordum ve çook memnundum. Bir kere Play'liler arası konuşma ve mesajlaşma bedava. Aylık 1 GB internet paketi 10 zloty. Ancak şöyle bir sıkıntısı var, örneğin, 20 zloty yüklediniz, o size 30 gün boyunca hattınızı kullanmanızı sağlıyor. 30 gün sonunda tekrar zloty yüklemeniz lazım, sizi arayabiliyorlar ama siz kimseyi arayıp mesaj atamıyorsunuz, geçerli olan internet paketiniz varsa o da zloty yükleyene kadar devre dışı kalıyor. Bunun dışında hiç bir olumsuz özelliği yok. Yurt dışını araması da dakikası 2 zloty.

Eğlence
Polonya deyince ilk akla gelenlerden biri tabiki de gece hayatı. Sakin bir gece hayatı yaşamak isteyenler için hemen okulun karşısındaki Sport Pub gayet uygun. İstenilen maçın kiralandığı aynı zamanda bilardo oynanabilen bir mekan. Buranın sevmediğim özelliği 00:30 gibi "kapatıyoruz" demeleri. Plaza'nın sağ tarafından girilen bir yerde Tifosi adında bir spor bar daha var orası çok daha büyük. Galatasaray - Schalke maçı vardı, Sport Pub'da yer olmayınca orada toplanıp izlemiştik mesela.
Lublin Plaza'nın içinde kapanıyor söylentileri ile ismi anılan Fantasy Park mevcut. Genelde ESN'in partilerine ev sahipliği yapıyor. İçinde 5D sinema, bowling ve bilardo var.
Okulun içindeki Kazık bar var onu nasıl unuturum inanamadım:) Pazartesileri burada kareoke düzenleniyor. Onun dışında pek hareketli bir mekan değil.
Hareketli mekanlara gelince ilk akla gelenlerden biri Shine. Bana göre gece kulüplerinin içinde en iyisiydi. Çarşamba günü bayanlara giriş ücretsiz, diğer günler 5 zloty. Cumartesi'de Exclusive Party'ler oluyordu. Aynı şekilde Cream Club'da Shine kadar iyi ve Çarşamba bayanlara ücretsiz.
Bunların dışında gitmediğim bir sürü gece kulübü var, isteyenler keşfedecektir zaten.

Makyaj & Cilt Bakım & Kişisel Bakım Ürünleri 
Bu kısım kızları ilgilendiriyor. Evet bu tarz ürünler için de gidilebilecek en doğru adres tabiki de Rossmann! Lublin Plaza'nın içinde, Old Town'a giderken 2 tane, Media Markt'a giderken 1 tane olan ve belki başka bilmediğim yerlerde mevcut.
Lublin Plaza'da Sephora mağazası ve Inglot standı var.
Ayrıca Lublin'de Yves Rocher'de var. Ben şampuanlarını kullanan birisi olarak orada bulunmasına çok sevinmiştim. Fiyat olarak da buradan daha ucuz.

Aklıma bu kadar geliyor, zamanla keşfedilir zaten. Lublin'in tadını çıkarın! :)


3 yorum:

  1. Çoğu Lublin ile alakalı yazıları okudum, gerçekten faydalı olmuş. Elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Aynı tarihlerde ben de oradaydım, insan özlüyor.. :)

    YanıtlaSil