3 Mart 2013 Pazar

Varşova Gezisi

Herkese merhabalar.
Dün Varşova'ya gittik. Polskibus ile sabah 05:00'de çıktık buradan. Yolculuk yaklaşık 3 saat sürdü 8'e doğru Varşova'da indik. İndiğimiz yerden metroya bindik şehir merkezine gitmek için. Buranın metrosu yerin 7 kat dibinde değil. Bir kat aşağı indik ve telefon, internet falan çekiyor. Bizim bindiğimiz Wilanowska istasyonuydu, oradan şehir merkezine gitmek için Miociny yönüne giden metroya binp Centrum durağında inmek gerekiyor.
Şehir merkezinde indik bizi direk The Palace of Culture and Science karşıladı. Aşağıda objektifimden bir kare görüyorsunuz:)

İlk olarak sabahın 8'inde gittiğimiz için kahvaltı yapmak istedik. Starbucks gördük ve en azından bildiğimiz bir yerde kahvaltı edelim dedik. Starbucks'da kahvaltımızı yaptıktan sonra dolaşmaya başladık. Önce fotoğrafta gördüğünüz yere gittik. 30. katta seyir terasına çıktık. Öğrenciye 10zl ücreti var. Asansörü çok hızlıydı ve 20 saniyeden az bir sürede 30. kattaydık ama ani çıkış hafif bir uçak etkisi yaratıyor kulaklarda.
Terastan şehir çok güzel gözüküyordu. Her açıdan baktık şehre.

Bu fotoğraflarda şehirin yukarıdan görünümleri. Teras gezisinden sonra Old Town'a gidelim dedik. Otobüse bindik ve Nowy Swiat durağında indik. Old Town'u baştan sonra pek gezemedik. Aslında hava güneşliydi ama yine de soğuk olduğundan ortasında geri döndük.
Varşova'ya gelmişken şu meşhur Türk restorantı Maho'ya gidelim dedik. Onun içinde tramway'a binip Hynka durağında indik. 7 ve 9 no'lu tramway'lar geçiyor. Centrum'a uzak biraz 15 durak falan var. Maho'ya gidip karnımızı bir güzel Türk et yemekleriyle doldurduktan sonra Centrum'a geri döndük.
Centrum'a deli gibi geri dönmek istiyordum çünkü Hard Rock Cafe oradaydı. İçinde oturamadım maalesef  bazı sebeplerden ötürü (Bilalciğim gelseydi iyiydi de onunla da gideceğiz kısmetse:)) ama Rock Shop kısmını dolaştım. T-shirtler, sweatshirtler, penalar, anahtarlıklar vs. bir sürü şey vardı. Kendime tatlı bir t-shirt aldım. Dönmeden tekrar uğramayı düşünüyorum hediyelikler için.

Özellikle gece çooookkkkkk güzel görünüyor:)
Fotoğraftan anlaşılacağı üzere Hard Rock Cafe orada Zlote Terasy isimli değişik mimarili bir AVM'nin altında. Değişik mimariden kastım aşağıdaki dalga şeklindeki dış yapı.

AVM'nin içi de büyük ve güzel. Çoğu mağaza mevcut. Beni ilgilendirenler Zara ve saz arkadaşları bir de MAC'di. Teknolojik olarak ilgilendirenlerde iSpot isimli Apple Store ve Saturn. Özellikle benden iPhone 5 isteyen arkadaşlarıma sesleniyorum. Aynı fiyat. Tamamen aynı değil tabi, 100-150 TL farkediyor. 100TL'yi de ülkeye giriş yaptığımda IMEI kaydı için zaten vereceksiniz o yüzden hiç bir farkı olmayacak.
Zlote Terasy'de 4-5 saat durduk çünkü çok yorgunduk ve otobüsümüz 21:25'de kalkıyordu.
Giderken yine metroyla Centrum'dan Wilanowska'ya döndük oradan da Polskibus'a bindik Lublin'e geri dönmek için.
Lublin'den sonra Varşova çok renkli geldi. Gezip görülmesi gereken şehirlerden biri bence. Havalar azıcık düzelsin Krakow'a da gitmek istiyoruz. Darısı gezme hayali olan herkesin başına. Yazımı burada bitiriyorum, herkese sevgiler:)