20 Ocak 2013 Pazar

Lublin University of Technology'e Başvurma Süreci ve Sonrası

Erasmus'u kazandığımı ve bahar döneminde gidebileceğimi öğrenince hem sevinmiş hem de şaşırmıştım. Çünkü güz döneminde gideceğim diye bekliyordum. Erasmus ofisinden çağırdılar bizi, Almanya, Polonya yada Litvanya'dan birini seçin dediler ben Almanya dedim. Almanya'dan cevap geldi Nisan'da başlayıp Ağustos'ta bitiriyorlarmış. Bunu duyunca vazgeçtik hemen çünkü Haziran'da mezuniyet, Temmuz'da DGS ve tamamlamamız gereken 25 günlük bir staj vardı. Bir yandan da zaman hızla geçiyordu bu sefer Polonya'da karar kıldık. Erasmus ofisi Polonya'ya (Lublin University of Technology) bizi nominate etti ama bir türlü cevap gelmiyordu. Meğerse onların bir formunu doldurmak gerekiyormuş önce. http://www.bwm.pollub.pl bu siteye üye olup oradaki SMS formunu doldurduk. Bu formu doldurmadan önce pasaport çıkartmamız gerekti çünkü formda pasaport'un numarasını ve geçerlilik süresini istiyorlar. Pasaport 1 haftada çıkan bir şey. Okul zaten harçsız pasaport yazısı veriyor, onu Bostancı Vergi Dairesi binasında onaylattıktan sonra cüzdan harcı dışında bir ücret ödemek gerekmiyor. Bu arada benim tavsiyem 1 yıllık çıkartmanız çünkü 6 ay olunca giriş - çıkışlarda sorun yaşayanlar varmış. O SMS formu, learning agreement ve pasaport'un taraması LUT'a gidince kabul mektubunuz geliyor. Ben Şubat'ta gideceğim daha yeni geldi kabul mektubu. O olmadan vize alınmıyor o yüzden çok stresliydim gelecek mi gelmeyecek mi diye. Bu işleri ne kadar erken hallederseniz o kadar kârdasınız demektir.
Vize işine gelince, VFS Global üzerinden başvurdum. Vizeden önce sitede gereken tüm belgeleri toparlamak gerekiyor. Erasmus'la gidecekler için ek belgeler var mesela şuan devam ettiğiniz okuldan alınacak öğrenci belgesi gibi.
Bir de sağlık sigortası var. 30.000TL teminatlı sağlık sigortası istiyorlar. Bunu hem okul hem de VFS Global istiyor. Ben 29Euro'ya (Yaklaşık 70TL) yaptırdım çoğu sigorta şirketlerinde böyle.
Uçak bileti çok pahalı! Bir gidiş 678 TL. Almanya uçuşları ucuz oradan aktarmayla Polonya'ya geçiliyormuş ama bence hiç gerek yok, 10 saat falan sürebiliyormuş. THY 2 saat 35 dk'da direk Varşova Chopin Havalimanı'na gidiyor. Dönüş biletini şimdiden alsam ne kadardır acaba dedim o da aynı fiyat. Erken almak bir şeyi değiştirmiyormuş anlayacağınız.
Henüz vize için gitmedim VFS Global'e. Oraya da gidince oradaki işlemleri anlatacağım.
Görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder