31 Ocak 2013 Perşembe

Pasaport Alma

Madem Erasmus hakkında bilgi veriyorum, pasaport işlemlerini de anlatayım. Öncelikle http://www.epasaport.gov.tr/ den randevu almak gerekiyor. Sağ üstten Başvur'u seçip ilerliyorsunuz. Umuma mahsus (Bordo) pasaport türünü ve oturduğunuz ili de seçtikten sonra ilçe emniyet müdürlülüklerinin listesi aşağıda çıkıyor. Oturduğunuz yere randevu alıyorsunuz.
Okul bana harçsız pasaport yazısı vermişti. Öncelikle onu onaylatmak gerekiyor. Avrupa yakasında Yeditepe Veraset ve Harçlar Vergi Dairesi Müdürlüğü'nde (Cevizlibağ-Topkapı) ve Hisar Veraset ve Harçlar Vergi Dairesi Müdürlüğü'nde(Okmeydanı- Şişli) onaylatabilirsiniz. Anadolu Yakasında ise; Rıhtım Veraset Ve Harçlar Vergi Dairesi Müdürlükleri(Bostancı E-5 üstünde) onaylıyor. Work & Travel'la giden bir arkadaşım Cevizlibağ'dakilerin onay konusunda sorun çıkarttığını bu yüzden Bostancı'ya gittiğini söyledi. Ben direkt Bostancı'ya gitmiştim ve 10 dk'da işimi hallettiler. Bu arada 1 yıllık çıkarttım.
Sitede yazmasına rağmen hatta burda da gayet güzel sıralanmasına rağmen yine de yazayım gereken belgeleri.
-Nüfus Cüzdanı'nın aslı
-Daha önceden pasaportunuz varsa onun aslı
-2 adet biyometrik fotoğraf
-Pasaport cüzdan bedelinin yatırıldığına dair makbuz 
-Onaylatılmış harçsız pasaport yazısı
-Parmak izi (Başvuru sırasında alıyorlar ama ehliyetiniz varsa buna gerek kalmıyor, ehliyetim var parmak izim sisteminizde kayıtlı diyorsunuz, ehliyetinizi de yanınıza götürüp gösteriyorsunuz ve iş bitiyor)

Tüm bunları tamamlayıp götürdükten 1 hafta sonra pasaportunuz kapınızda oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder